Stijn Poncin Trofee

Elk jaar reikt BRC de Stijn Poncin Trofee uit aan een jeugdspeler die zich heeft ingezet voor zijn of haar rugbyteam en BRC. De trofee wordt uitgereikt door de ouders van Stijn nadat een jury heeft besloten wie van de genomineerden er gewonnen heeft. De winnaar neemt de Stijn Poncin trofee een jaar mee naar huis en wordt vereeuwigd op de trofee zelf.

Wie was Stijn Poncin
Stijn Poncin was sinds 2007 lid van de Bredase Rugby Club. Als speler viel hij op door zijn fysiek (‘die vent is echt snoeihard’ stond er ooit in BN/De Stem), zijn eindeloze inzet en door zijn fair play. Buiten het veld was het een van de aanjagers als het ging om de sociale activiteiten en de teambinding. Met Stijn als een van de kartrekkers werd BRC 1 in het seizoen 2012/2013 kampioen in de 3e klasse Zuid-West.
Waar de rest van het team het geluk ging beproeven in de 2e klasse koos Stijn voor een ander avontuur. Hij ging stage lopen op Curaçao en vertrok in augustus 2013 richting de Cariben voor een jaar.
14 februari 2014 werd een zwarte dag in de geschiedenis van de Bredase Rugby Club. Stijn kwam op 20 jarige leeftijd op tragische wijze om het leven.

Waarom de trofee
Datzelfde jaar werd op het jaarlijkse eindfeest voor het eerst de Stijn Poncin Trofee uitgereikt. Als eerbetoon aan dit talent en deze fantastische kerel. Jaarlijks wordt er uit elke jeugdcategorie een speler genomineerd waarvan er uiteindelijk 1 jeugdspeler wordt gekozen. Om een nominatie te verdienen gaat het niet alleen om rugbytalent, maar zijn juist inzet en teamgevoel heel belangrijk. Onze jeugdleden zien het als een eer en voorrecht om genomineerd te worden voor de trofee.

Vorige winnaars
2014: Jara Bunnik